Вихід Xbox One X в 2017 році наробив галасу — і не в самому гарному сенсі слова. Геймери не втомлюються вигадувати нові жарти про «найпотужнішу консоль без ігор», а віце-президент Microsoft Studios Філ Спенсер став героєм безлічі мемів. Але за минулі півроку редмондская компанія всерйоз взялася за своє дітище, і результати здивували навіть бувалих скептиків. І відповідь на питання «яку брати консоль?» вже не настільки однозначна. Так чи варто сьогодні бігти в магазин за жаданими терафлопсами? Зараз розберемося.
Крок вперед
Віддамо Microsoft належне: новий Xbox дійсно вражає — некстген без всяких знижок. Звичайно, на «доведення напилком» восьмого покоління «боксів» пішли чотири болісних року, однак це зовсім інша історія.
Зустрічають по одягу
Дебютна версія «ящика» відзначилася у 2013-му дизайном. Але якою ціною? Величезний чорний «відеомагнітофон» став кошмаром естета, а кнопка включення спрацьовувала від кожного косого погляду і випадкового подиху. Тепер же дітище Microsoft майже ідеально: компактний розмір і строгі лінії, нічого зайвого.
Про те, що з начинкою у моделі X все в порядку, говорилося не раз. Але терафлопсы і гігагерци без гідної ігрової бібліотеки — гроші на вітер. Не серіали ж у 4K на потужному залозі дивитися! Однак редмондская корпорація зробила серйозну роботу над помилками: патчі, виводять графіку на новий рівень, доступні сьогодні для значної колекції старих хітів. І список регулярно поповнюється.
Sony опинилася в позиції наздоганяючої — Xbox One X забезпечує чесні 4К при 60 FPS в набагато більшому числі релізів. І мова не тільки про ексклюзиви начебто Gears of War 4 і Forza Horizon 3 — продукти сторонніх видавців, начебто Shadow of War, теж виглядають приголомшливо. Там, де дозвіл PlayStation 4 Pro скаче, як тиск у гіпертоніка, One X навіть не чхає. Він впевнено витягає 2160p і рідко видає менше 1800p: але навіть така картинка на тлі конкурента з 1440p і шаховим рендерингом візуально приємніше.
Результат закономірний: сучасні блокбастери на One X виглядають не гірше, PC-аналогів з GTX 1060, — адже вартість останніх не менше 60-70 тисяч рублів. А консоль обійдеться в два рази дешевше: ціна пробила психологічний бар’єр 40 тисяч і завмерла на розумних 30-32 тисячі, зрівнявшись з PlayStation 4 Pro.
Класика не старіє
Починаючи з самого першого One, Microsoft активно просуває функцію зворотної сумісності — те, чого так не вистачає Sony. І поки хейтеры задаються питанням, кому потрібно мотлох, Редмонд нарощує аудиторію і у вус не дме: хіти залишаються хітами незалежно від покоління. А перехід зі старенького 360-го на потужну новинку і зовсім безболісний: вся куплена раніше «цифра» і навіть олдскульные диски продовжують працювати.
У стилі ретро
На сьогоднішній день ретро-каталог One X (і навіть звичайного One) всуху випередила всіх опонентів. Там, де навіть Steam буксує при запуску олдскулу начебто Star Wars: Knights of the Old Republic, «коробка» спокійно запускає класику в 4K. І виглядає відмінно, і ніяких танців з бубном начебто редагування файлів конфігурації та скачування сумнівних DLL з мережі. Як тобі таке, Гейб Ньюелл?
Особливої уваги заслуговує система підписок. Якщо стандартної Xbox Live Gold нікого не здивувати, то Game Pass здається досить привабливим. Більше сотні хітів з безлімітним доступом, включаючи новинки. Цікаво виглядає і EA Access з можливістю раннього доступу до великої бібліотеці Electronic Arts і безкоштовними демо-версіями недавніх хітів. Враховуючи вартість свіжих ААА-релізів, пропозиція дійсно вигідну — річна підписка обійдеться дешевше черговий інді-бродилки.
Увага на екран
Навіть якщо 4K-телевізора вдома поки немає, власники моделей Full HD неповноцінними себе не відчують. Надсучасні блокбастери графічний процесор розраховує в максимальному дозволі, а потім масштабує отриманий результат під екран користувача. Такий собі аналог DSR від NVIDIA укупі з належними графічними бонусами.
У вас є монітор з дозволом 1440р? Відмінно! Підчепили HDMI — і вперед, на підкорення чергового віртуального світу. Навушники підключаються до геймпаду — можна їх навіть не знімати, якщо полювання вийти на кухню за чашкою кави.
Два кроки назад
Головною проблемою Microsoft виявилися, як не дивно, консолі самої Microsoft. Поділ життєвого циклу лінійки One на пристрої «до виходу X» і «після» стає все більш явним. Пересічний користувач не збирається вдаватися в технічні подробиці — він хоче красиву графіку на потужному залозі. І скуштувавши нативних 4K в Star Wars Battlefront II з близькою до PC-билду деталізацією, він раптом вирішує залучитися до класики. А вона його зустрічає в убогих 720р і з мінімальними поліпшеннями (в порівнянні з оригінальною версією), хоча їй всього три роки стукнуло.
Стара пісня на новий лад
Аналогічну проблему для багатьох крутих релізів 2013-2016 років вирішити вже навряд чи вийде. Купуючи One X і затариваясь класичної колекцією тайтлов, геймер замість «ультімейт експірієнса» отримує все ті ж білди під давнє залізо в 720p (і 900p, якщо пощастить). Так, фреймрейт в рази вище і анізотропна фільтрація выкручена на 16х — але ситуацію це не рятує. В цьому відношенні в PlayStation 4 Pro справи набагато краще: ігри тих же років спочатку йшли на базовій «плойки» в 900 і навіть 1080р — картинка при апгрейді не виглядає відверто ущербною.
Приблизно так виглядає гра в 720p на тлі 4K-блокбастерів
Незважаючи на великий список пропатченных під некстген релізів, Microsoft наполегливо ігнорує ряд яскравих хітів. Взяти хоча б Dark Souls III і Deus Ex: Mankind Divided. Перша у виконанні Pro-версії Sony йде в Full HD, але з розігнаним в півтора рази фреймрейтом (30 на звичайній PS4, 45-50 Pro). Друга підтягла дозвіл до 1600р і отримала безліч візуальних апгрейдів, включаючи стабільну частоту кадрів. А на самому потужному One X обидві видають ті ж 900р, що і на «ящику» 2013 року. Який, до речі, можна купити втричі дешевше.
Ігор тоне?
Схожі проблеми і у ретро-каталогу. Він, звичайно, поповнюється (і не можна не визнати, що та ж RDR в 4К виглядає божественно). Але відбувається це повільно і не у всіх регіонах відразу. Частенько чергова гра виявляється доступна в Європі і США, вперто ігноруючи російський сегмент Xbox Live. Найяскравіші приклади — Ninja Gaiden Black з оригінального «боксу» і Mafia II з 360-го.
Ексклюзиви як були хворий темою бренду, так і залишилися. Технічно вони є, проте з гучними релізами від Sony і Nintendo не йдуть ні в яке порівняння. Інсайдери говорять, що Microsoft планує виправляти становище — але для цього буде потрібно кілька років напруженої праці внутрішніх студій. А в них зараз розбрід і хитання: частина реорганізована, деякі і зовсім розпущені. Цикл розробки нинішніх ААА-блокбастерів становить від 2 до 5 років: стало бути, в поточному поколінні конкурентоспроможних ексклюзивів можна не чекати.
Хто винен і що робити?
Незважаючи на гучний старт, Xbox One X в підсумку став заручником свого «молодшого брата». Замість унікальних релізів здебільшого він отримує пропатчені версії для «бідного родича». І це працює в обидві сторони — молодша ревізія, в свою чергу, отримує набагато менш якісні білди. Розробники частенько халтурять і ігнорують вимоги до оптимізації, згадати хоча б PUBG або State of Decay 2 на базовій версії консолі.
«Чудеса» оптимізації
Ситуація складається цікава: ексклюзивів немає, а старі хіти на потужному залозі хоч і виглядають краще, але не всі і не завжди. При цьому «дідок» Xbox One S коштує вдвічі дешевше — його можна дістати за 14-17 тисяч рублів. Так що якщо не горить одне місце від злегка мильною картинки, а Full HD телевізор у вітальні влаштувався надовго — попередня модель все ще виглядає розумним придбанням. І це не додає One X привабливості.
Що ж у сухому залишку? Є Xbox One S — недороге рішення з величезною бібліотекою тайтлов. І є Xbox One X, який коштує вдвічі більше, але, по суті, не робить нічого нового. Та ж прошивка, ті ж фільми в 4K, той же HDR для останніх моделей ТБ. Так чому ці двоє відрізняються? Майже нічим. Не рахуючи міфічного залізного потенціалу та частоти кадрів в однаковому розмірі. Виходить, що One X — відмінна консоль. Яка тим не менш не потрібна.
Висновки
Доля One X чимось нагадує історію Xbox-геймпада серії Elite. Він такий же крутий і дорогий, але багатьом потрібні його «елітні» можливості? Адже є доступний аналог, який вміє робити те ж саме, нехай і без деяких фішок. Чи варто переходити на One X зараз? Мабуть, немає. Чи є у нього майбутнє? Дізнаємося з виходом наступного покоління консолей. Зараз ясно одне: Microsoft навчилася працювати над помилками.
Автор тексту: Віктор Сидоров
Будьте первым, кто оставит комментарий!